מנהל מלאי בעסק ? ניהול נכון יכול להגדיל לך את הרווח.

מנהל מלאי בעסק ? ניהול נכון יכול להגדיל לך את הרווח.



ניהול מלאי הוא לא מסוג הדברים המובנים מאליהם – בניהול מלאי נכון צריך לקחת בחשבון זמן חיי מדף, שטחי אחסון, אופנה וטרנדיות, זמן הזמנה, שטח תצוגה, מבחר ללקוח וכמובן מימון.
ניהול לקוי של מלאי הוא אחד הגורמים השכיחים לבעיות תזרימיות, להפסדים ולאיבוד לקוחות.
הנה כמה טעויות נפוצות שבעלי עסקים עושים בניהול המלאי שלהם, ואיך להמנע מהן...
בעיות בתזרים? רוב הסיכויים שהן נובעות מניהול לקוי של הגביה ומחובות מרובים בחוץ.

בעיות בתזרים? רוב הסיכויים שהן נובעות מניהול לקוי של הגביה ומחובות מרובים בחוץ.


במדינת ישראל, בה מוסר התשלומים הוא נמוך והמדינה לא שומרת על בעלי עסקים מפני אובדן חובות, יש חשיבות ראשונה לנהל את הגביה בעסק.
ניהול הגביה בעסק חשוב מכמה סיבות:
- הוא משפר ומקל על הניהול התזרימי בעסק
- מקטין את הסיכון לחוב אבוד
- מקטין את הוצאות המימון של העסק ( ריביות, עמלות אשראי וכדו')
כדי לנהל את הגביה באופן אופטימאלי, יש להקפיד על הכללים הבאים:
תבחנו את עצמכם: האם אתם מנהלים טוב את העסק שלכם?

תבחנו את עצמכם: האם אתם מנהלים טוב את העסק שלכם?



לפעמים צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות ולא לפחד מהתשובות, ופתאום דברים יכולים להשתנות לטובה בעסק. הנה כמה שאלות שכדאי שכל בעל עסק יבחן את עצמו.
עוד עסק בשכונה נסגר? מה צריך לעשות כדי שהעסק שלך לא יהיה הבא?

עוד עסק בשכונה נסגר? מה צריך לעשות כדי שהעסק שלך לא יהיה הבא?


צביטה קטנה בלב הרגשתי השבוע כאשר עברתי במרכז המסחרי אשר ליד הבית שלי וראיתי את השלט "להשכרה" תלוי ע"ג חלון בית הקפה השכונתי שלנו... עוד עסק שנסגר!

לראות את העסק הזה סגור, בעיקר שהוא עסק פרטי שמפרנס משפחה, הזכיר לי כמה כללים שכל עסק צריך לשמור על מנת שזה לא יקרה לו. כללים אלו לא רק ימנעו את נפילת וסגירת העסק שלך, אלא הקפדה עליהם תגרום לעסק שלך לצמוח ולהצליח.
5 טיפים שיגרמו לעסק שלך לצלוח את השנתיים הראשונות

5 טיפים שיגרמו לעסק שלך לצלוח את השנתיים הראשונות



עסק חדש - מה יגרום לו לצלוח את השנתיים הראשונות להקמתו.

השנתיים הראשונות בעסק ידועות כתקופה שבה הרבה עסקים לא שורדים ונסגרים. הסטטיסטיקה מדברת שבישראל רק 60% מהעסקים הקטנים והבינוניים ששורדים את השנתיים הראשונות.

להלן כמה טיפים שתוכלו ליישם על מנת לא להיכנס לסטטיסטיקה הזאת.
טיפים להכנת תוכנית עבודה אופרטיבית לשנת 2015

טיפים להכנת תוכנית עבודה אופרטיבית לשנת 2015



בטח יש לך הרבה עבודה לסגירות אחרונות של השנה האחרונה. אבל האם הקדשת זמן להכנת תוכנית עבודה לשנה הקרובה?
כמה שעות של השקעה בתכנון השנה הקרובה, יכולות להשפיע דרמטית על התוצאות העסקיות של העסק שלך.
על מה כדאי לשים דגש בשביל להכין תוכנית עבודה אופרטיבית שתוביל להצלחה?
6 טיפים לתמחור נכון

6 טיפים לתמחור נכון



איך עסק קטן יודע איזה מחיר לגבות על המוצר/השירות שלו?
מקווה שזאת שאלה, שכבעלי עסקים אתם מרבים לשאול. חשוב לדעת – מחיר משפיע על היקף הפעילות של העסק ועל רווחיות העסק.
מטרת העל של עסק היא "להרוויח"! הרבה עסקים לא מבינים שהמחיר משפיע על השגת היעד החשוב הזה מחד או שלא יודעים איך לחשב את המחיר האופטימלי לעסק.
כבעלי עסק , מחיר הוא נושא שאנחנו מתעסקים אתו תמיד – לקוח מבקש הנחה? מתחרה עושה מבצע? רוצים לחסל מלאי? לקוח מבקש הצעת מחיר?
להלן מספר עצות על מה חשוב להקפיד:
מהו ניתוח SWOT של העסק?

מהו ניתוח SWOT של העסק?



זה אולי נשמע מפחיד...אבל זה יכול להיות אפילו נחמד... מה שבטוח שזה מכריח אותך לחשוב על העסק בצורה חדשה.
קודם מה הפירוש של SWOT:
S – STRENGTHS (חוזקות)
W – WEAKNESSES (חולשות)
O – OPPORTUNITIES (הזדמנויות)
T – THREATS (איומים)
טעויות נפוצות בהכנת תוכנית עסקית:

טעויות נפוצות בהכנת תוכנית עסקית:



רוצים להכין תוכנית עסקית? להלן רשימה של כמה טעויות שרצוי מאד להמנע מהן:
1. לא חייבים תוכנית עסקית! - רוב העסקים מכינים תוכנית עסקית רק כאשר הם חייבים. אם הבנק או משקיע או קרן הלוואות לא מבקשים, אז אין לעסק תוכנית עסקית.
אל תחכו לכתוב תוכנית עסקית רק כאשר מכריחים אתכם או עד שיתפנה לכם הזמן הנדרש לכך. נכון, אתם מאד עסוקים...אבל בדיוק בגלל זה אתם צריכים תוכנית עסקית, כדי לעזור לכם לנהל את הזמן ולהשקיע , זמן וכסף, בדברים שיובילו את העסק קדימה.
Head-logo.jpg

 

טל 077-2170100 :  
נייד  054-4999773  :

 

Facebook.jpg

פינת הטיפ השבועי

טיפ שבועי 11/11/15

נכון, זה אולי לא נשמע הגיוני, אבל הלוואות מבנקים יש לקחת דוקא שהמצב התזרימי של החברה מצויין. למה?! כי אז לבנק הרבה יותר קל לאשר את ההלוואה, כי אז אנחנו לא לחוצים במו"מ עם הבנק ויכולים לבדוק אופציות נוספות בבנקים נוספים, ואז אנחנו יכולים לעשות תכנון נכון מה לעשות עם הכסף. לפעמים פשוט צריך לסגור אותו ולשמור אותו לחודשים הקשים של השנה.

טיפ שבועי 14/7/15

האם ידעתם כי כאשר אתם חורגים ממסגרת האשראי בבנק, ללא אישור, הבנק נקנס ומפסיד עליכם כסף?! אתם בטח שואלים "מה זה אכפת לי" ואולי אפילו שמחים שהבנק מפסיד...אבל מאותו רגע, ולא ממש משנה מה היתה הסיבה, אתם "לקוח שקוף" ולא רצוי בבנק, ומאותו רגע הבנק לא יבוא לקראתכם , ולא יאפשרו לכם מימון ואשראי ולעיתים אף יבקשו לסגור את "הברז" במיידי. כי הבנק לא אוהב להפסיד ואתם לא רוצים להיות אלה שיגרמו לו להפסיד! איך נמנעים מזה? מנהלים תחזית תזרימית לחודש עד שלושה חודשים קדימה, ןכך נמנעים מחריגות אשראי ו/או נערכים למימון נוסף בתקופות בהם צפויה חריגה.

טיפ שבועי 23/6/15

כמה פעמים קיבלתם מזומן מלקוח , וכן, הקפדתם להוציא לו קבלה וחשבונית מס, אך איכשהו אחרי מספר ימים כבר לא זכרתם מה עשיתם עם הכסף? ואם העסק שלכם עובד בעיקר עם מזומנים...אז המצב הרבה יותר קשה, נכון? אל תתבאסו - יש לזה פתרון. כאשר בעסק מתנהלים עם מזומנים מלקוחות, יש חובה לנהל תזרים מזומנים קפדני - כך תשלטו בכספים שנכנסים ויוצאים והם לא ייעלמו כלעומת שבאו.

טיפ שבועי 15/6/15

כאשר יש לכם עסק, אתם בעצם אוחזים בשני תפקידים חשובים:1. מנהל העסק, 2. העובד בעסק. ולכן, על מנת לקבל החלטות נכונות בעסק, תקפידו שהעובד ידווח למנהל על שעות עבודה, השקעות של כסף וזמן בפרוייקטים, ואילו המנהל צריך לבדוק את יעילות העובד ורווחיות הפרוייקט/העובד. אז תזכרו- יש לכם בעסק שני עובדים!

טיפ שבועי 20/5/15

רוב בעיות תזרים של עסק נובעות מקשיים בגביה. על מנת להקל את תהליך הגביה הקפידו על הכללים הבאים: 1.הקדישו שעות וימים קבועים לגביה 2.נהלו את החובות כך שיהיה קל לעקוב אחריהם. 3.אל תפתחו הזמנות חדשות ללקוחות אשר מאחרים בתשלום . 4. תתזכרו את הלקוחות שלכם בנוגע לחוב כשבוע לפני זמן הפרעון. והכי חשוב: עבדתם קשה בשביל הלקוחות שלכם - זה כסף שמגיע לכם, אל תתביישו לבקש אותו!

טיפ שבועי 28/4/15

אתם עושים פעולות שיווקיות ושום דבר לא קורה? יכול להיות שאתם נופלים במה שרוב בעלי העסקים נופלים בהם: אתם מבצעים פעולות שיווקיות אקראיות , ללא תכנון מוקדם וללא תוכנית שיווקית מקיפה. כדי שפעילות שיווקית תצליח, היא צריכה להיות חלק ממערך שיווקי מתוכנן. ואם גם המהלך עדיין לא מצליח...טוב זה בפעם אחרת:)

טיפ שבועי 14/4/15

לאחרונה הרבה לקוחות פונים אלי בבקשה לבדיקת שת"פ... שת"פ טוב הוא שת"פ שמקפיץ את העסק קדימה. שת"פ , כשמו כן הוא, מחייב שת"פ של שני הצדדים - כל אחד צריך להביא עמו משהו בעל ערך לשותפות וליצור סינרגיה של שני השותפים. יש לבחון את המודל העסקי של השותפות, את הפוטנציאל העסקי ואת אופן חלוקת הרווחים וכמובן מה הסיכון/סיכוי שכל אחד לוקח על עצמו. והכי חשובה היא הכימיה, כי בלי כימיה , גם שת"פ עם הפוטנציאל העסקי הגבוה ביותר, לא יצליח.

טיפ שבועי 6/4/15

בתקופת האביב כולם מדברים על התחדשות ועל צמיחה...אבל בשביל התחדשות וצמיחה בעסק צריך קודם להבין שיש בעסק פוטנציאל עסקי . פוטנציאל עסקי אפשר לבדוק רק אם מתרגמים את העסק למספרים...או ברוח חג הפסח - ל"אגוזים".

טיפ שבועי 9/3/15

רוצים להגיע ללקוחות פוטנציאליים? חייבים לעבור שני שלבים חשובים: השלב הראשון הוא להגדיר מי הלקוח הפוטנציאלי ומה מאפיין אותו ומה הערכים החשובים לו במוצר. השלב השני הוא להבין מה דרך קבלת ההחלטות שהלקוח מבצע לפני הקניה ואיך אתם יכולים להשתלב בתהליך הזה. מי אמר שלנהל עסק זה קל???

טיפ שבועי 24/2/15

תפסיקו לעבוד במחשבה של "מהיום למחר" - זה לא מביא תוצאות! זה לא עקבי! רוצים תוצאות? תוכנית עבודה !!! רוצים להצליח? רוצים לצמוח? רוצים להרוויח? תסתכלו כמה צעדים קדימה ותכננו לעצמכם תוכנית עבודה שנתית שתוכלו להיערך אליה ולעבוד בהתאם אליה.

טיפ שבועי 19/2/15

כבר בתוך חודש אחד מהתחלת ניהול תזרים מזומנים אפשר להרגיש שהמצב התזרימי המבוקר מתחיל להשתפר...

טיפ שבועי 12/2/15

העסק עובד, יש לקוחות, עומס בעבודה...אבל לאיפה הכסף עף? כדאי לבדוק במספר מקומות: איך אתם מנהלים את התזרים? כמה משיכות אתם מבצעים מהעסק? מתי לאחרונה בדקתם את התמחיר שלכם? אולי אתם לא מגיעים לנקודת האיזון? קדימה, לעבודה!

טיפ שבועי 22/1/15

לפעמים אנחנו רגילים לעשות משהו בדרך מסויימת ...ככה שנים. ופתאום מישהו מבחוץ יכול לראות דברים אחרת, לשפר, לייעל . תחשבו מה זה יכול לעשות לעסק שלכם. רק השבוע, בעזרת דוח אקסל פשוט, לקוח שלי חסך יום עבודה בחודש....

טיפ שבועי 8/1/15

היום לקוחה אמרה לי : " את גורמת לי לחשוב על העסק כמנהלת, לראות אותו מלמעלה, לחשוב על דברים באופן עסקי. הפגישות אתך כל כך חשובות לעסק..." איזה נחת...זאת בדיוק המטרה שלי! ולפעמים מספיקה פגישה דו חודשית בלבד בשביל להרגיש את השינוי.
1.jpg

צרו עמנו קשר

שם מלא*:
דוא"ל:
טלפון*:
הערות:

***התכנים המופיעים באתר זה נועדו לספק אינפורמציה בלבד ואינם בגדר עצה מקצועית ו/או פיננסית ו/או חוו"ד ואינם מהווים תחליף ליעוץ אישי. כל השימוש באינפורמציה באתר נעשה באחריות המשתמש בלבד.***

משרד: רח' לשם 6 זכרון יעקב | טלפון משרד: 077-2170100 | פקס: 153-77-2170102 | נייד: 054-4999773